O marce
Firma Aerowatch powstała 21 stycznia 1910 kiedy to biznesmen Jacob Gutmann, dyrektor firmy Gutmann & Cie – Federal Watch & Co. zarejestrował znak towarowy „Montres Aero” (ang. Aero Watch) i pod tą marką rozpoczął produkcję zegarków kieszonkowych w La Chaux-de-Fonds. Jacob Gutmann, zafascynowany możliwościami jakie stwarzało rozwijające się lotnictwo nazwał swoją firmę w hołdzie rekordom lotniczym bitym w 1910roku:
- 07 stycznia: Hubert Latham osiągnął 1000 metrów samolotem w Mourmelon, we Francji.
- Od 10 do 20 stycznia: w Los Angeles francuski pilot Louis Paulhan, poprawił rekord wysokości i osiągnął 1209 metrów.
- 14 czerwca w Ameryce pobity został rekord wysokości i nowy wynosił 1335 metrów.
Ponadto wybór nazwy stanowił o międzynarodowych ambicjach Aerowatch. Odniesienie do lotnictwa związane było z planowaną ekspansją na cały świat, a takie możliwości dawał rozwój lotnictwa.
Okres zbliżającej się I Wojny Światowej nie sprzyjał rozwojowi biznesu w segmencie dóbr luksusowych. Rodzinna manufaktura przetrwała jednak trudności dzięki sukcesowi ultra płaskiego zegarka kieszonkowego.
Przez kilka kolejnych lat po wojnie siedzibą firmy był Fleurier, skąd w maju 1935 manufakturę przeniesiono do Neuchatel. W tym czasie Aerowatch rozpoczął export zegarków do 15 krajów. Znaczący dla firmy był rok 1942, kiedy to manufakturę przejął Maxime Crevoisier. Nowy właściciel ugruntował Aerowatch jako specjalistę w produkcji zegarków kieszonkowych, które stanowiły większą część kolekcji, oraz dewizek. W 1959 roku, po śmierci ojca, manufakturę przejął syn Georges Crevoiser, który za cel obrał sobie produkowanie zegarków o niepowtarzalnym wzornictwie i z zastosowaniem ciekawych rozwiązań mechanicznych. Kierunek okazał się słuszny, bowiem George Crevoiser rozwinął eksport do 30 krajów na różnych kontynentach. Jednocześnie firma wciąż pozostawała rodzinną manufakturą, choć znaną praktycznie na wszystkich kontynentach. Pozycję firmy wzmocnił sukces modelu „Herlequin”.
Po 46 latach prowadzenia firmy, w 2001 roku Georges Crevoisier przeszedł na emeryturę przekazując firmę w ręce Denisa Bolzli. Nowy właściciel zachowuje początkowe idee i tradycje założycieli firmy. W chwili przejścia na emeryturę, Crevoisier zdecydował się sprzedać firmę szwajcarskiemu biznesmenowi, członkowi zarządu FHS (Federacja Szwajcarski ego Przemysłu Zegarmistrzowski ego), związanemu z branżą od ponad 20 lat, Denisowi Bolzli, którego zadaniem było kreowanie nowoczesnego zegarmistrzostwa i wprowadzenie firmy w XXIw. W 2001 roku Aerowatch przeniósł się do małego miasteczka Le Noirmont, w górach Jura, gdzie rozpoczęły się prace nad nową koncepcją. W prace nad nową kolekcją zaangażowane zostały dzieci właściciela firmy: Adeline, Fred-Eric oraz Jean-Sebastiena, którzy obecnie z ojcem, członekiem zarządu FHS (Szwajcarska Federacja Przemysłu Zegarmistrzowskiego) wspólnie zarządzają firmą wykorzystując tradycje zegarmistrzowskiego rękodzieła i stylistyki zegarków kieszonkowych dawnych lat. W hołdzie Maximowi Crevoisier, który przejął firmę w 1942 roku, Aerowatch zaprezentował nową kolekcję zegarków nadgarstkowych zainspirowanych zabytkowymi modelami kieszonkowymi i nazwał ją 1942. Sukses tej nowej kolekcji pozwolił, w 2008 r, przenieść firmę Aerowatch S.A. do nowego luksuwego domu z 1896r w Saignelegier. Jest to punk zwrotny w historii firmy, która stawia na jakość i świetną reputacje swoich wyrobów.
Obecnie zegarki Aerowatch cechuje bezkompromisowa dbałość o szczegóły i jakość wykonania oraz niepowtarzalny, charakterystyczny design.
Przez kolejne lata istnienia firma koncentrowała się na unikalnym, niszowym wzornictwie kopert i bransolet. Manufaktura Aerowatch skupiała się też na produkcji krótkich serii zegarków na zamówienie (private label) a swoje zegarki wyposażała głównie w najwyższej jakości, sprawdzone mechanizmy. W zegarkach ze starszego okresu, które dostępne są na rynku kolekcjonerskim na tarczy logo pisane jest osobno ( Aero Watch) i często opatrzone grafiką samolotu i ewentualnie nazwą miasta Neuchâtel.
W 2010 firma AEROWATCH obchodziła stuletnią rocznicę nieprzerwanej działalności zegarmistrzowskiej i tym samym zaproponował nową gamę klasycznych zegarków o sportowym zacięciu. Kolekcja „Hommage 1910”, choć stylem koperty nawiązuje do kolekcji 1942, charakteryzuje się zdecydowanie odważniejszym designem.
OBECNY PROFIL FIRMY
AEROWATCH SA jest niezależną firmą rodzinną, która zajmuje się produkcją wysokiej jakości zegarków znanych od 1910 roku. Położona w samym sercu gór Jura firma, z siedzibą w Saignelégier, wyposażona jest w najnowocześniejszą technologię do produkcji zegarków nadgarstkowych, kieszonkowych i dewizek.
AEROWATCH w 2015 roku dostępny był w 125 sklepach w Szwajcarii i w 48 krajach,
Aerowatch prezentuje własną tożsamość i styl.
- jakość mechanizmów wykorzystywanych przez Aerowatch jest najwyższa, jaką można uzyskać w standardzie ETA -komponenty dostarczane do produkcji mechanizmów stosowane są w wersji Top Grade i zdobione poprzez oksydowane śruby, pasy genewskie, perłowania.
- wszystkie mechanizmy kwarcowe są certyfikowane szwajcarskim pochodzeniem.
- każdy zegarek Aerowatch wyposażony jest w szkła szafirowe.
- jako ozdobę kopert i tarcz w zegarkach stosowane są jedynie brylanty,
- wszystkie zegarki Aerowatch są pochodzenia szwajcarskiego i ręcznie produkowane w Szwajcarii.
- wszystkie zegarki mają dwuletnią gwarancję producenta.
- każdy zegarek jest montowany w siedzibie firmy i każdy przechodzi szczegółowy, trzyetapowy, ręczny proces kontroli jakości a w nim między innymi: regulację mechanizmu, sprawdzenie jakości koperty, tarcz, wskazówek, kontrola odchyłów chodu, badanie wpływu powietrza, testy wodoszczelności.
Mechanizmy automatyczne ETA występują w 3 stopniach wykończenia jakościowego: standard, elabore i top grade. Wszystkie mechanizmy stosowane przez Aerowatch składają się z części produkowanych do mechanizmów „top grade” spełniających wymogi certyfikatu chronometru (COSC). Dodatkowo w 99% procentach są starannie wykończone niebieskimi śrubkami, pasami genewskimi i perłowaniami.